Enklere hverdag med bestilling på nett

Byggmester Thomas Gellein er i innspurten av en ni måneders jobb. I morgen skal han hente noen av de siste varene på Maxbo. Bestillingen har han gjort via den digitale tjenesten «Min bedrift». – En utrolig enkel og effektiv løsning, mener Gellein.

 

For ett år siden lanserte Maxbo «Min bedrift», som både er en nettbutikk og et verktøy for enklere planlegging og oversikt. Her er hele proffsortimentet tilgjengelig, med de prisene som man selv har avtalt.

Bedre oversikt

Byggmester Gellein har brukt løsningen siden september, og synes det gir en mye bedre oversikt i jobben.

– Jeg bruker de digitale løsningene så mye som mulig. Det gjør at jeg kan planlegge jobbene godt. Innkjøpene bestilles gjerne én dag i forkant, sier Gellein. Han logger seg inn på «Min bedrift» både via telefonen på byggeplassen og på PC-en hjemme på kvelden.

– Da lager jeg lister over alt som skal handles inn, og legger så inn hvilke tidspunkter varene skal ligge klare hos Maxbo. Her får jeg også opp riktig pris med en gang. Og så lenge jeg bestiller riktig, så blir alltid bestillingen riktig, sier han.
Han kan også få kjørt varene til seg, men den mulighetene har han ikke brukt så mye ennå.

Nysted_Asbjørnsen

Byggmester Thomas Gellein har fått en mer effektiv og oversiktlig arbeidshverdag etter at han gikk over til digitale løsninger og «Min bedrift» fra Maxbo.

Legges på prosjektet

Sammen med en partner jobber Gellein som totalentreprenør. Det inkluderer hytter, moderniseringer og påbygg i hele Fredrikstad-distriktet. Akkurat nå setter de opp en 300 kvadratmeter stor generasjonsbolig. Alt av materialer, festemidler og maling handles inn på de lokale Maxbo Proff-sentrene.

– Alle bestillinger legges på det pågående prosjektet, så med «Min bedrift» får jeg god oversikt og kontroll. Eldre prosjekter ligger også i «Min bedrift», så det er lett å se tidligere kostnader, sier Gellein.
Han bruker løsningen også til å lage tilbud til kunder.

– Vi får lett ut priser på riktig antall produkter, så det er raskt å beregne kostnadene. Vi kan også legge inn priser på underleverandører i tilbudet og sende det direkte fra «Min bedrift». Det er en veldig oversiktlig og effektiv løsning, sier byggmesteren.

Ufarliggjøre bruken

Gellein fikk god hjelp av Proff-selgerne i Østfold til å sette seg inn i løsningen. Jo Mathis Aamodt hos Maxbo Proff roser Thomas for å være en av de første til å ta i bruk de nye digitale tjenestene.

– Vi prøver å ufarliggjøre bruken av de digitale løsningene. Det er viktig å poengtere at det lite man kan gjøre feil her. Tilbakemeldingene er at kundene er veldig fornøyde. Samtidig oppdateres tjenesten kontinuerlig, og vi jobber mye med å ta hensyn til de innspillene vi får til forbedringer, sier Aamodt.

Nysted Byggservice

Jo Mathis Aamodt hos Maxbo Proff og byggmester Thomas Gellein samarbeider om å gjøre «Min bedrift» enda bedre.

Byggmester Thomas Gellein er ikke i tvil om at han har gjort et riktig valg.
– Jeg vil ikke tilbake til den gamle måten, med å bestille på telefon og e-post. Nei, på ingen måte.

Registrer deg